راهنمای عضویت و ثبت داوری در WOS Researcher ID

WOS Researcher ID سرویسی است که به پژوهشگران امکان می‌دهد سوابق پژوهشی و داوری خود را در پایگاه شناخته شدۀ WOS (Web of Science) ثبت کرده و از این طریق خود را به جامعۀ بین‌المللی معرفی کنند. بدین وسیله پس از ثبت داوری‌های خود در این سامانه، تعداد داوری‌ها به تفکیک نام نشریات ثبت و نمایش داده می‌شود. بنابراین کلیۀ مقالات پژوهشگر، داوری‌ها و سایر فعالیت‌های علمی او در این پایگاه متمرکز شده و موجب ارتقای سطح علمی و دانشگاهی وی خواهد شد. لذا از داوران گرامی تقاضا می‌شود برای ثبت داوری‌های خود در این نشریه در پایگاه WOS، مراحل زیر را دنبال کنند:

 

  1. ثبت‌نام در پایگاه Web of Science  (برای پژوهشگرانی که تا به حال در این پایگاه عضو نشده‌اند)

از طریق این لینک وارد صفحۀ ثبت‌نام شده و مراحل ثبت‌نام را تکمیل نمایید.

 

  1. پس از ثبت‌نام و وارد کردن اطلاعات در صفحۀ شخصی، عضو WOS Researcher ID می‌شوید و یک ID (شناسه) پژوهشی به شما تعلق می‌گیرد. همچنین نتیجه از طریق ایمیل به شما اطلاع‌رسانی می‌شود.
  2. پس از داوری هر مقاله، داوری خود را در WOS Researcher ID وارد نمایید. برای اضافه کردن داوری خود در این پایگاه،  برخی از نشریات هنگام انجام داوری سوال می‌شود که آیا تمایل دارید داوری شما به صورت خودکار به  WOS Researcher ID اضافه شود؟ لذا به صورت زیر با کلیک روی گزینه yes داوری انجام‌شده به صورت خودکار به سامانه WOS منتقل و اضافه می‌شود.
  3. از آنجایی‌که غالب نشریات فاقد این گزینه هستند، برای افزودن داوری خود کافی است ایمیل تشکر نشریه را که بابت انجام داوری به شما ارسال شده است، به آدرس reviews@webofscience.com  مستقیماً فوروارد کنید.
  4. بعد از وصول پاسخ این داوری به تعداد داوری­‌های تأییدشدۀ شما در سامانۀ WOS Researcher ID اضافه می‌شود. بدین ترتیب تعداد Verified reviews و نام نشریات نمایش داده می‌شود.
  5. یکی دیگر از مواردی که توسطاین سامانه انجام می‌شود، Endorse کردن نشریات مختلف دلخواه شما در WOS Researcher ID است. برای این منظور کافی است که پس از ورود به صفحۀ شخصی خود در سامانۀ WOS Researcher ID، عنوان نشریه را جستجو کرده و آن را تأیید نمایید.

    توجه: در راستای ارتقا و استانداردسازی فعالیت‌ها و سوابق داوری نشریۀ منظر از شما داور گرامی خواهشمند است لینک (URL) صفحۀ پروفایل Web of Science خود را برای مدیر نشریه ارسال نمایید. 

*بدیهی است هرگونه افزایش فعالیت پژوهشگر در سامانۀ WOS Researcher ID و ثبت تعداد بیشتر داوری‌ها در این پایگاه، موجب ارتقای سطح علمی پژوهشگر و نشریه در عرصۀ بین‌المللی خواهد شد. پیشاپیش از همکاری شما با این نشریه در ثبت داوری‌های خود در پایگاه علمی WOS ، کمال تشکر را داریم.